Ambassadors' missie en visie
Bij Ambassadors of Entertainment draait alles om het creëren van unieke ervaringen en het versterken/vertegenwoordigen van talent. Wij geloven in de kracht van evenementen en muziek om mensen te inspireren, verbinden en blijvende herinneringen achter te laten.
Onze missie is helder: impactvolle evenementen organiseren en artiesten ondersteunen in het bereiken van hun ambitites. Met ons compacte, klantgerichte team bieden we persoonlijke aandacht gecombineerd met een groot professioneel netwerk. Zo brengen we de juiste mensen en middelen samen voor elk type project – of het nu gaat om een grootschalig evenement of de intieme ontwikkeling van een artiestencarrière.
Met decennia aan ervaring en een op maat gemaakte aanpak zetten wij de standaard voor hoe evenementen mensen raken en hoe talenten hun verhalen kunnen vertellen. Voor ons is elk evenement een kans om een krachtig verhaal te creëren en blijvende impact achter te laten.
Ook geloven wij in muziek als universele taal die grenzen overstijgt en werelden verbindt. Wij bieden artiesten een platform om hun creativiteit te ontplooien en hun muzikale boodschap te versterken. Door onze begeleiding en connecties geven we hen de ruimte om authentiek en krachtig naar voren te treden.
Bij Ambassadors of Entertainment werken we aan een inspirerende en inclusieve
muziekindustrie waar creativiteit, authenticiteit en samenwerking centraal staan. Wij zijn jouw partner in het realiseren van dromen en het creëren van impact – op het podium én daarbuiten.
Marc Hofstede
Muziek en entertainment zijn de rode draad in mijn leven. Van DJ in clubs tot medewerker in een platenzaak, muziek stroomt door mijn aderen. Sinds 1989 werk ik in Hilversum, waar ik mijn carrière begon bij BMG Ariola. Daarna vervolgde ik mijn weg bij Polygram, dat in 1999 werd omgedoopt tot Universal Music. In verschillende promotie- en marketingfuncties heb ik daar met veel nationale én internationale artiesten samengewerkt. In 2000 maakte ik de overstap naar The Entertainment Group, waar ik verantwoordelijk werd voor de Music Division. In die tijd waren artiesten als Marco Borsato, Guus Meeuwis, Ilse DeLange en Trijntje Oosterhuis boegbeelden van het bedrijf, en was ik verantwoordelijk voor hun day-to-day business.
Vanuit deze functie werd ik ook automatisch verantwoordelijk voor grote evenementen zoals “Groots met een Zachte G”, ‘’Symphonica in Rosso’’, en meer. Deze ervaring ontwikkelde mijn productieskills en versterkte mijn liefde voor evenementen in de breedste zin van het woord.
In 2007 verliet ik The Entertainment Group en richtte ik samen met collega Chris Havinga Brand New Live op. Het groeide uit tot een toonaangevend marketingcommunicatiebureau met een duidelijke focus op entertainment en (live) communicatie. Na een decennium te hebben fungeerd als mede-eigenaar, besloot ik in 2017 het bedrijf uit te stappen. Sindsdien richt ik mij volledig op Ambassadors of Entertainment, dat ik in 2007 als zelfstandig opererend event- en managementkantoor oprichtte.
Vandaag de dag vertegenwoordigen wij artiesten als Angela Groothuizen, Dennis van Aarssen en Tamara Tol op het gebied van management en verzorgen wij de sales en distributie voor diverse muziekprojecten. Daarnaast organiseren wij evenementen voor een breed scala aan klanten, van workshops en kennissessies tot personeelsfeesten. Onze productie-expertise komt op vele vlakken tot uiting.
The rest of the team
Miles - Royalty & Branding
Sinds 2019 ben ik onderdeel van het team bij Ambassadors of Entertainment, waar ik mij met veel passie bezighoud met van alles en nog wat. Hoofdzakelijk ben ik verantwoordelijk voor de royalty statements en branding. Mijn doel is om artiesten te ondersteunen in het realiseren van hun ambities, zowel achter de schermen als op het podium.
Met een achtergrond in politicologie en mijn huidige studie rechtsgeleerdheid, combineer ik analytisch denken met een creatieve aanpak. Daarnaast probeer ik ook zoveel mogelijk evenementen mee te draaien, waar ik graag een handje help.
Jay - Marketing & CRM
Sinds 2021 maak ik met veel plezier deel uit van Ambassadors of Entertainment. In mijn rol richt ik mij voornamelijk op het bijhouden en uitbreiden van ons uitgebreide CRM-systeem en het beheren van onze website. Mijn doel is om contactpersonen, zoals radiostations en promotors, altijd goed geïnformeerd te houden over ons bedrijf en onze artiesten. Daarnaast ondersteun ik bij evenementen en draag ik bij aan de online zichtbaarheid van onze artiesten.
Met een achtergrond in Commerciële Economie aan de HvA en een minor aan HWR Berlin, waar ik vakken als Macro-economie en Business German volgde, combineer ik een creatieve aanpak en oog voor detail met een nieuwsgierige en onderzoekende houding. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om processen te verbeteren en manieren om nog meer impact te maken.
Buiten mijn dagelijkse werkzaamheden geniet ik van muziek, reizen en het sociale leven, zoals gezellige etentjes en borrels met vrienden.