Muziek & Publishing

Een muzikale loopbaan begint altijd met een goed liedje. En of de uitvoerende artiest dat zelf schrijft of van een ander krijgt, maakt dan niet uit. Voor de geldstroom wel. Want de componisten en auteurs van liedjes krijgen altijd een vergoeding, ongeacht wie hun liedjes uitvoert. De meeste creatieve liedjesschrijvers hebben hun repertoire ondergebracht bij een uitgeverij, een publisher. Die behartigt hun belangen en zorgt ervoor dat ze meer met hun creaties verdienen, dan wanneer ze er zelf de boer mee op zouden moeten. Kortom: een goede, actief opererende, uitgever verdient zichzelf altijd terug.
The Ambassadors of Entertainment is een samenwerking aangegaan met Frank Bruens vanwege zijn 25 jaar professionele ervaring in exploitatie en management van (internationale) muziekrechten. Hij werkte o.a. voor Bertelsmann als algemeen directeur voor de muziekdivisies (respectievelijk BMG Music Publishing en het latere BMG Rights Management en aansluitend BMG Talpa Music). In de loop der jaren was hij betrokken bij succesvolle auteurs en/of artiesten, zoals Total Touch, 2 Brothers On The 4th Floor, Twenty 4 Seven, Kane, Nick & Simon, Within Temptation, Yellow Claw, Afrojack en Mr. Probz. Zijn meeste recente bijdragen reiken tot de awardwinnende songs als “Firestone” (Kygo/Martijn Konijnenburg), “With You” en “Catch & Release” (Matt Simons) en “Treur Niet (Ode Aan Het Leven)” (Diggy Dex).


Een goede, actieve uitgever verdient zichzelf altijd dubbel en dwars terug

Marc Hofstede en Frank Bruens, die elkaar al ruim 20 jaar kennen, zijn onder de naam ‘The Ambassadors Of Entertainment Publishing” een gezamenlijke uitgeverij gestart. Die uitgeverij heeft als doel om nieuw talent te ontdekken en te ontwikkelen, of om bestaand talent een stap verder te kunnen brengen. De nieuwe uitgeverij stimuleert niet alleen de creatieve ontwikkeling van talenten, maar wikkelt ook de administratie af van het bijbehorende rechtenbeheer (auteursrechten, publishing, naburige rechten, etc.). Er wordt vooral gewerkt vanuit een langetermijnvisie, om zo optimaal in te kunnen spelen op de snelle marktveranderingen.